... MUTIARA KATA ...

.. Mutiara Kata ..

Rasulullah SAW bersabda yg maksud nya:
"Allah memberikan rahmat kepada seseorang yang berusaha mencari harta dengan jalan yang halal membelanjakannya dgn cara yg sederhana dan berhermat serta menabung kelebihannya utk hari susah dan hajatnya."
- Riwayat Ibn An-Najjar -
(Sumber dari JAKIM)


"Janganlah kamu merasa hina dan janganlah kamu merasa sedih kerana sesungguhnya kedudukan kamu lebih tinggi (mulia) jika kamu beriman."

- Ali Imran : 139-

Monday 11 June 2012

:. Syukur .:

As salam..

"Cara menjadi POSITIF ialah tingkatkan kesyukuran". - Prof. Dr. Muhaya Muhammad

Kekadang kte mungkin merasakan sesuatu kekurangan... tapi jika kte bersyukur dan merenung kembali tiap rezeki (walau sebesar zarah) yang dikurniakan oleh NYA, betapa besarnya kekuasaan Allah SWT... Betapa adilnya Allah SWT ke atas kte hamba2 NYA.... Sesungguhnya Allah SWT Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Maha Agung lagi Maha Kaya.... Kte mungkin merasakan kte 'terkurang' dari sudut 'itu dan ini'.. Tapi di sebaliknya, sudah tidak terhitung nikmat rezeki yg telah Allah titipkan buat kte hamba NYA yg serba kekurangan ini.... Subhanallah... Alhamdulillah... Allahuakbar....
Terima kasih atas kasih sayang MU YA RAHMAN... Terima kasih kerna mengurniakan keluarga yg mengasihi.. Terima kasih kerna mengurniakan teman2 yg amat memahami.... Terima kasih atas nikmat rezeki yg telah ENGKAU kurniakan selama ini..... Alhamdulillah.... :)

Salam syg,
Hajar Suriani..
[ D' Pastry Cottage ]

No comments:

Post a Comment